Capacitatea slabă de gestiune și analiză a datelor are un impact negativ asupra valorii adăugate generate de datele unei companii, arată un raport Oracle
București, 19 iunie 2019 – În medie, mai puțin de 40% dintre companiile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) sunt convinse că își pot pune în valoare datele pentru business-ul lor – această valoare este determinată de gestionarea, securizarea și analiza datelor în vederea obținerii unor noi perspective de business și chiar a unei valori adăugate prin folosirea acestora în mod responsabil. Potrivit unui nou studiu realizat de compania cloud, Oracle, intitulat “Redescoperirea încrederii în datele și securitatea datelor dvs“, capacitățile unui business în aceste patru arii de dezvoltare nu sunt așteptate să crească în următorii trei ani. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că respondenții au recunoscut valoarea atingerii excelenței în aceste arii de dezvoltare ale business-ului, primele trei beneficii fiind menționate ca influențând creșterea loialității clienților, a veniturilor și a valorii mărcii.
„Știm că posibilitatea de a crește ponderea datelor în productivitate oferă avantaje imense pentru un business și un avantaj pe care restul jucătorilor de pe piață îl găsesc greu de ignorat”, a declarat Andrew Sutherland, Senior Vice President, Technology and Systems, Oracle APAC și EMEA. “Dar rezultatele acestei cercetări sugerează că organizațiile sunt încă copleșite de cavalcada de date cu care se confruntă. Iar companiile trebuie să gestioneze această problemă. Soluțiile vor proveni din practici interne mai bune și din punerea în aplicare a unor strategii de gestionare a datelor și un control sporit a securității lor. În plus, utilizarea prudentă a tehnologiilor cloud și a tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligența artificială (AI) și automatizarea, vor fi de asemenea importante pe măsură ce atingem acel punct critic în care provocările privind datele și securitatea acestora vor deveni prea mari de gestionat doar de către oameni.”
Rezultatele importante ale studiului:
- În medie, 42% dintre respondenți nu dispun de o strategie de gestionare a datelor
- Doar 4 din 10 dintre respondenți sunt foarte încrezători în capacitatea lor de a gestiona și securiza datele și de a le folosi în mod responsabil
- Doar 35% dintre respondenți sunt foarte încrezători că pot gestiona datele pentru a genera informații pertinente care să le aducă plus valoare business-ului lor
- Departamentele cheie nu își asumă încă responsabilitatea și răspunderea pentru gestionarea datelor
- Protocoalele de securitate a datelor nu sunt adesea înțelese sau respectate
Un efort colectiv necesar
Când vine vorba să analizăm cine este răspunzător pentru securizarea datelor, pare să existe o confuzie cu privire la cine este îndreptățit să preia această responsabilitate. De exemplu, în timp ce aproape jumătate dintre toți factorii de decizie din sectorul financiar și IT declară că sunt responsabili pentru securizarea datelor în cadrul organizației din care fac parte, doar o treime dintre cei care folosesc în mod obișnuit aceste date – departamentele de marketing și resurse umane, cu precădere – au declarat că își asumă răspunderea pentru așa ceva.
Atenție la decalaje
În vreme ce 53% dintre respondenți, liderii de business din EMEA, au declarat că gestionarea în siguranță a datelor este foarte importantă pentru riscul reputațional, rezultatele arată că există multe comportamente cheie din interiorul organizațiilor, care compromit încrederea.
Un sfert dintre respondenți declară că cea mai mare îngrijorare în ceea ce privește securitatea datelor în interiorul organizației lor este cauzată de atenția scăzută privind confidențialitatea acestora, urmată de controale slabe asupra accesului la date (24%), de dorința de a gestiona date prin dispozitive mobile sau platforme sociale (23%) și de utilizare a dispozitivelor și conexiunilor nesigure (23%).
Aproximativ o cincime dintre respondenți (22%) afirmă, de asemenea, că printre comportamentele care compromit încrederea în modul în care sunt gestionate datele, se numără: ignorarea cu privire la modul în care datele ar trebui utilizate, utilizarea abuzivă a datelor sensibile și nerespectarea reglementărilor privind gestionarea datelor sensibile.
Schimbarea paradigmei
În combaterea acestor probleme comportamentale, liderii de business care au implementat strategii de gestionare a datelor sunt cu 8% mai dispuși să utilizeze documente protejate prin parolă, au cu 10% mai multe șanse să aibă acces la baze de date securizate local și cu 9% mai multe șanse să utilizeze date pe dispozitive verificate.
În ceea ce privește prioritățile de securitate și gestionarea datelor importante, companiile au la dispoziție pentru anul următor acțiunile întreprinse pentru a promova utilizarea responsabilă a datelor, impunerea unor măsuri și proceduri mai bune de control, precum și sesiuni de training și ateliere de lucru pentru a aduce la aceeași masă oamenii din diferite linii de business considerate a fi extrem de importante. Organizațiile pentru profit își îndreaptă de asemenea atenția către companiile din domeniul tehnologiilor pentru a le ajuta pe întreg procesul gestionării datelor, inclusiv accelerarea procesului de mutare a acestora în cloud pentru o performanță sporită a securității (30%), transferul către procese de AI și automatizare pentru a genera informații pertinente din date (26%) sau către procesele automatizate de auto-patch și securizare a datelor (25%).
Despre raport
Raportul se bazează pe un sondaj efectuat la nivel global care a cuprins 23 de întrebări gestionate pe dispozitive mobile. Respondenții au funcții de conducere precum cele de director, manager, vice-președinte și manageri seniori de nivel C în procesul de luare a deciziilor privind soluțiile cloud, platformele, infrastructura sau software-ul specific departamentului pe care îl gestionează.